Jako to vidí Karel Loprais - 5. a 6.etapa

Ambasador značky Prim, "Monsiqnor" Dakar, pan Karel Loprais, pro Vás přináší postřehy z Dakaru 2013. Seznamte se s naší edicí Prim Dakar.

„Pan Dakar“ si na nás opět udělal čas a popovídali jsme si o průběhu soutěže a dění v páté a šesté etapě.
„Poslední dvě etapy byly pro náš team jako na houpačce. V té páté se projevila záludnost soutěže. Kalich hořkosti si Aleš vypil až do dna, nabral ohromnou ztrátu téměř dvou hodin a to výrazně změnilo jeho šance na vítězství."
"Etapa číslo šest zase ukázala, jak rychlý Aleš je i přes přetrvávající problémy s tlumiči. Víte, vrátím se ještě nejdříve k té závadě s elektrikou před koncem 5. etapy. To je vůbec nejhorší typ závady, která se může vyskytnout a vždycky velká neznámá. Ať už to byla baterie nebo dobíjení, vždy se závada velmi špatně hledá. Je tam tisíc možností, co to může být. Samozřejmě se to stát může, ale je to bohužel potkalo v tu nejnevhodnější dobu. Dvě hodiny je samozřejmě dost, ale jak vidíme stačí, aby jeden kamion předjel, jeden odpadl a hned je to veselejší. Několikrát se budu opakovat, ale Dakar končí v cíli a do toho je ještě dost daleko.“
Souhlasili jsme, když se jedná o DAKAR s panem Karlem Lopraisem nelze než souhlasit. Zabrousili jsme hned poté na dění po páté etapě a skončení závodu. Na to, co se honí hlavou v takových situacích závodníkům a taky na to, že Aleš nehodil flintu do žita. I přes nepříznivou startovní pozici se postupně prokousával přes pomalejší trucky a dokonce etapu na špici vedl. Závada na tlumičích ho znovu přibrzdila. 
„Pro Aleše to byla vůbec hrozně těžká etapa. Přišel o vedení a musel startovat mezi hodně pomalými kamióny. To není žádná sranda. Jak jsme mohli vidět, i s touto nepříjemností se kluci vypořádali. A nakonec z toho byl i velmi dobrý výsledek.“Naši fandové trošku začali polemizovat o volbě tlumičů, rozhovor se stočil tímto směrem. „Musíme si uvědomit, že v první patnáctce trucků, máme nejtěžší kamion právě my. Už jen tento fakt znamená, že na nápravu a tlumení je vyvíjena ohromná síla. Navíc Aleš se nefláká, jede stále na špici. Ono kdyby se pohyboval kolem třicátého místa a nešlapal na to tolik, byla by situace taky jiná. Na nejednom záznamu jsme viděli, že ani ve skocích nešetříme. Nejde to jinak, pokud chcete být vepředu. Jede se za vysokých teplot a ani to těm tlumičům nepřidává, naopak. Ale vidíme, že i přes tyto problémy dokáží naši zajíždět ty nejlepší časy! Připravovat se na Dakar je složité, nikdy nevíte, co vás vlastně čeká. Pak jste tady, vlastně tam a zjistíte, že něco nestačí, ale musíte s tím jet a bojovat. Příští rok se to pak nestane.“
Posledním tématem hovoru se stal blížící den volna v neděli. Co to pro jezdce a doprovod znamená? Půjdou se pánové koupat k moři? 
„To samozřejmě ne. Ale na druhou stranu, ten jezdec si to klidně dovolit může. Půl soutěže, to je neskutečná porce námahy. Jak psychické, tak fyzické. Navíc den před jednodenním volnem většinou bývá ta nejdelší etapa. Takže se bude dojíždět za tmy. Nicméně celý doprovodný team bude makat na autě s vypětím všech sil. Je potřeba opravit závady, ale i vyměnit kapaliny, zkontrolovat všechny spoje a šrouby. Vyměnit tlumiče a pneumatiky, je toho opravdu hodně.“
Viděli jsme, kolik našich fanoušků poslalo Alešovi k narozeninám přání. Zajímalo nás jestli i Karel posílal nějaké speciální:
„Tak já jsem to určitě udělal, ale po telefonu. Nechtěl jsem psát. Oslava nás samozřejmě čeká, až kluci dojedou celou soutěž a já věřím, že to budeme moci spojit i s oslavou výsledku Dakaru.“
Věříme také a zveme Vás ke sledování dalšího dobrodružství jménem DAKAR 2013 očima posádky 503 i Karla Lopraise.