Dakar 2013 - 7.etapa

Další krásný etapový závod a stříbrný výsledek pro posádku 503 i Princeznu 69. V cíli hořely brzdy. Kvůli dojezdům zrušena dnešní osmá etapa!
7. etapa: Calama – Salta
  • Pátek 11. ledna 2013
  • Spojovací úsek: 534 km
  • Rychlostní zkouška: 220 km

Již od rána stoupali závodníci i jejich doprovod do And. Včera se dostali až do nadmořské výšky bezmála pěti tisíc metrů nad mořem, ve které se nachází nejvýše položený argentinský horský průsmyk.

Celý měřený úsek se sice jel o něco níže, přesto se nadmořská výška pohybovala v rozmezí 3400 až 3900 metrů. Jednalo se o velmi rychlou zkoušku. V těchto polohách je řidčí vzduch a to znamená méně výkonu. Teploty se zde pohybují kolem patnácti stupňů.


 Písečný a kamenitý povrch na pozadí And, to byla krásná scenérie 220 km dlouhé měřené etapy. V ní se opět celou dobu v čele objevoval Nizozemec De Rooy, kterého naháněl zbytek světa. Nejtěsněji mu v patách byla posádka 503 Aleše, Serge a Radima. Nakonec se v jedné z nejvyrovnanějších etap dosavadního průběhu na první příčce objevil právě De Rooy, ale hned za ním protl cílovou pásku Aleš Loprais se ztrátou jedné minuty a devíti sekund. Členové InstaForex Loprais Teamu v kabině Princezny jeli velmi rychle, ale i v zázemí (jak je patrné i ze včerejšího videa) se rozhodně nenechali odradit ztrátou z páté etapy. Jedeme svůj závod a bojujeme. Na třetím místě dojeli Karginov (Kamaz), Versluis (MAN) a Biasion (IVECO). V celkovém hodnocení se nic nezměnilo, zůstáváme šestí. Opět jsme ale ubrali minuty, které mohou být ve finále důležité.


Etapa ovšem včera ukázala i tu nejhorší černou stránku. Na následky zranění a srážky z vozidlem zemřel francouzský motocyklový jezdec Thomas Bourgin s číslem 106. Při své cestě na start měřeného úseku, měl tento pětadvacetiletý jezdec kolizi s vozidlem policie, které jelo v opačném směru. Zaplatil Dakaru daň nejvyšší, vzdejme čest jeho památce.

Během dokončování článku nám od našeho kolegy a člena teamu Martina Zemánka přišly čerstvé zprávy: 
„Dnešní etapa nebyla těžká jen pro soutěžní posádky, ale i pro doprovody. Trasa sice rychlá, ale plná kamení. Nejvíce to odnášely pneumatiky, ale nejen ony. Pro asistenční vozy znamenal přejezd do bivaku něco kolem 700 km. Museli jsme přes Andy. Dostali jsme se až do výšky 4950 m. Trošku jsme měli i problémy s dýcháním a někdy haprovaly i motory osobních a doprovodných kamionu. S prudkým klesáním a stoupáním měly těžkosti asistenční auta, kterým se přehřívaly nejen motory, ale i brzdy. To zapříčinilo pozdní dojezdy do bivaku, kde je již čekají závodníci. Etapa musela být proto zrušena, auta dojíždí ještě teď pozdě v noci. “


Dnešní osmá etapa Salta – San Miguel byla zrušena! Takže čekáme co dnešní den přinese. Sledujte s námi na našich stránkách a facebooku a přejeme pěknou odpočinkovou sobotu.

INSTAFOREX LOPRAIS TEAM podporuje společnost MPM-Quality s.r.o., výrobce hodinek Prim.