Dakar 2013 - 6.etapa

Putování Atacamou a posádka 503 s Princeznou 69 znovu na špici etapy
6. etapa: Arica – Calama
  • Čtvrtek 10. ledna 2013
  • Spojovací úsek: 331 km
  • Rychlostní zkouška: 454 km
První rychlostní zkouška v Chile zavedla účastníky zpět do pouště Atacama. Dvě třetiny trati čelili písku a dunám. V další části se závodníci opět potkávají s velmi jemným pískem typu fesh-fesh. Den to byl velmi náročný, zejména po komplikacích, které měli včera Aleš, Serge a Radim. Nejen oni, ale i mechanici a celý doprovod týmu toho moc nenaspali. Snažili se nejdříve najít závadu a odstraňování se protáhlo až do ranních hodin. Aleš byl rozladěn a veliký boj se musel odehrávat také uvnitř. O to důležitější a obdivuhodnější je, co se v této šesté a dlouhé etapě odehrálo.

Aleš se s Princeznou a svými spolubojovníky zakousl do Dakaru znovu a pořádně. Na 438 ostrých kilometrech ztratil na vítěze etapy De Rooye pouhých 1:45 minut, většinu závodu se pohyboval před ním a těsně na druhém místě. Skvělý výkon nakonec stačil pouze na čtvrtý nejlepší čas a tolik neoblíbenou bramborovou medaili za prvním De Rooyem, druhým Rusem Karginovem a třetím holandským jezdcem Versluisem. Rozestupy na takové dlouhé a těžké etapě byly minimální. V průběžném hodnocení soutěže je naše 503 na šestém místě se ztrátou 1 hod 51 minut. Každá hodina se pro všechny skládá z minut a vteřin. Pátá příčka není pro dnešek nikterak vzdálená. Dakar pokračuje, je dlouhý a taky zrádný, pro všechny a v každém okamžiku. Bohužel dnešek byl i ve znamení dvou havárií. Havaroval Schoo na Tatře a Stacey s Ivecem. Stacey pokračuje v rallye dál, Schoo skončil úplně.
“Dnes to bylo velmi náročné. Spolykali jsme v kabině spoustu prachu. Bohužel jsme startovali relativně vzadu díky včerejším problémům a museli jsme v oblacích prachu, mnohdy na hranici rizika, předjíždět vozidla před námi. Byli jsme blízko etapového vítězství, v polovině erzety jsme ztráceli jen pár vteřin na vedoucí Kamaz. Bohužel nám 150 km před cílem odešly tři tlumiče. I tak nám celková ztráta 1,5 minuty na vedoucího De Rooye vynesla posun z osmého místa na příčku šestou. To nám vehnalo trošku optimismu po pádu z vedoucího místa díky včerejším technickým problémům. Bojujeme dál!” 
po skončení etapy vyjádřil optimismus Aleš Loprais.

7. etapa: Calama – Salta
  • Pátek 11. ledna
  • Spojovací úsek: 534 km
  • Rychlostní zkouška: 220 km 
V brzkých ranních hodinách budou závodníci a týmy stoupat v konvoji vzhůru do And. Přitom se dostanou do nadmořské výšky 4.975 metrů, ve které se nachází nejvýše položený argentinský horský průsmyk. V rychlostní zkoušce se budou závodníci pohybovat v nadmořské výšce od 4 do 3,4 tisíce metrů, ale ručička na tachometru neklesne pod 100 km/h, přestože se stroje budou potýkat s nedostatkem výkonu zapříčiněným vysokou nadmořskou výškou a řidčím vzduchem.

Pro motorkáře to bude zkouška ohněm, protože průměrné teploty v tomto ročním období a v těchto nadmořských výškách se pohybují kolem 15 stupňů. Důležitá bude výdrž a odhodlání. Pokud zvládnou nástrahy trati, bude na ně čekat bivak, jenže v rámci maratónské etapy, takže servis bude pouze na jezdcích.

Largas Aleš en vivo, Radim, Sergey Princess 69!
Mañana continuará…

INSTAFOREX LOPRAIS TEAM podporuje společnost MPM-Quality s.r.o., výrobce hodinek Prim.