Dakar 2013 - 4.etapa

Po technických problémech, šestí ale zlatí!
4. etapa: Nazca - Arequipa
  • Úterý 8. ledna 2013
  • Spojovací úsek: 429 km
  • Rychlostní zkouška: 288 km

Na začátku závodu střídá obtížná etapa obtížnější. V této etapě si loni vylámala zuby nejedna posádka. Náročnost trasy rozprostřené v poušti ve čtvrtém dni ještě graduje. Během nejdůležitější etapy prvního týdne soutěžící museli absolvovat extrémně náročný dvoukilometrový sráz, který je zřejmě dokonce těžší než proslulý dakarský sjezd písečného kopce do Iquiqe v Chille z deváté etapy DAKARu 2012.

Aleš se výsledkem a šestým místem v etapě dostal do průběžného vedení Dakaru 2013 v kategorii Trucks! Důvodů, jak a proč se to stalo, je hned několik. Etapa byla velmi vyrovnaná, celá špička se vměstnala do rozdílu půl hodiny. Navíc si dnes svou porci smůly vybral zatím bezchybný nizozemec De Rooy, který skončil v etapě až za naším Alešem. Rozdíl jen 56 sekund, přesto však díky němu, posádka 503 i Princezna 69 v celkovém pořadí zatím poprvé letos hájí příčku nejvyšší a nejkrásnější. Etapa pak nejvíce seděla ruským posádkách s Kamazi. Skoro bychom řekli “kamzíci”, kteří šplhali vzhůru a pouštěli se dolů v tomto terénu s přirozenou lehkostí. Mardeev vyhrál před svým krajanem Karginovem a Nikolaev byl čtvrtý.

Pilot InstaForex Loprais teamu Aleš Loprais po projetí cílem však úplně spokojený nebyl:
“Dnešní etapa byla opravdu zajímavá! Velké duny, vyschlá řečiště, první kaktusy a jemný písek zvaný fesh – fesh. Snažil jsem se držet tempo, ale zároveň nebláznit a zbytečně neatakovat vedení. Není za námi pojistka tzn. rychlá asistence jako má De Rooy nebo jiné týmy. Celý měřený úsek jsme zvládli až na jednu nepříjemnost. Zhruba 100 kilometrů před cílem nám odešlo přední tlumení a proto jsem musel výrazně zvolnit. Měl jsem obavu, ať nezničíme nápravu, nebo neutrhneme kolo.”
Upozorňuje Aleš na první technické problémy Princezny 69 a dodává s úsměvem: 
“Hladil jsem Princeznu po volantu a říkal jí, ať holka vydrží. Rány v kabině, ale byly hodně nepříjemné a bolí mě z toho záda. Posádka je v pohodě, večer se dáme dohromady a Princezna 69 dostane nové tlumení. Máme, ale před sebou ještě dlouhou spojovačku a pak se na tom začne pracovat.”
Rozloučil se s námi dneska zlatý Aleš Loprais za tým InstaForex Loprais!

Nakonec došlo na slova Karla Lopraise: 
„Je neustále potřeba se soustředit po celou dobu etapy. Dávat pozor na všechny nástrahy, které v této těžké krajině čekají. Navíc na posádku čeká velké horko, které dá zabrat i technice.“
5. etapa: Arequipa – Arica
  • Středa 9. ledna
  • Spojovací úsek: 337 km
  • Rychlostní zkouška: 172 km 
Relativně pozdní start umožní nejpomalejším závodníků nahradit čas, který předtím ztratili. Každopádně se posunou v čase díky střídání časového pásma pro celou soutěž. V této etapě, která spojuje dva státy a kdy soutěž vstoupí do Chile, bude patrný kontrast jak v rozdílu krajiny, tak v průměrných rychlostech soutěžících.

Cesty, kterými pojedou motocyklisté, se výrazně podepíšou na jejich pažích. Prostředí je totiž příhodné pro útoky, ale kamenité části trati a řeky, které budou muset překonávat, zmírní jejich nadšení. Ti, co pojedou na čtyřech kolech, budou muset kličkovat v reliéfu od údolí k údolí. Navigátoři tady budou muset mít oči přilepené na itineráři trasy.

Largas Aleš en vivo, Radim, Serge y Princess 69!
Mañana continuará…

INSTAFOREX LOPRAIS TEAM podporuje společnost MPM-Quality s.r.o., výrobce hodinek Prim.